مسابقه اینستاگرام

نکات مهم مسابقات اینستاگرام

1-درست است که مسابقات اینستاگرامی زمان زیادی می گیرند تا برگزار شوند، اما می شود با بارگذاری مسابقات مشابه، زمان بندی ها، و برنامه های خاص، زمان صرف شده را کاهش دهید.
2-بهترین جایزه آن است که کاربرانتان را تا بیشترین حدممکن هیجان زده کند،ارزش مادی آن می تواند اندک یا بسیار باشد، اما افراد تنها در صورتی که جایزه تان رادوست داشته باشند،در مسابقه تان شرکت میکنند.
3- انتخاب برنده می تواند به آسانی پلک زدن باشد. شانسی انتخابشان کنید، روی کامنت ها بچرخید و شانسی روی یکی کلیک کنید.
4-جایزه را ارسال کنید.کوپن های دیجیتالی بسیار راحت هستند مگر اینکه یک کسب و کار الکترونیکی باشید که بتوانید به سهولت از خدمات شیپینگی استفاده کنید.
5
-پستتان را به روز رسانی کنید، و برنده را تگ کرده و همگانی اعلان کنید.

جایزه باید چقدر ارزشمند باشد؟


مسابقاتی با جوایز نفیس تر تعداد بیشتری کاربر جذب می کنند. اما حتی جوایز کم قیمت تر هم می توانند بسیار تأثیرگذار باشند. اما نکته جالبی که در مطالعات مشاهده شد، این است که میزان جذابیت مسابقات به طور خطی و مستقیم با ارزش جوایز بالا نمی رود، بلکه عوامل مختلفی می توانند اثرگذار باشند. برای مثال، برگزاری 10مسابقه با جایزه صد دلاری ، اثر و نتیجه بهتری نسبت به یک مسابقه 1000 دلاری دارد. اندازه کسب و کار شما، قیمت محصولاتتان و ... نیز اثر گذارند.
آیا ایده خوبی است که برای برگزاری مسابقات با دیگر برندها شریک شد؟
مطالعات، حاکی ازآن است که مسابقات اینستاگرامی که با مشارکت صورت می گیرند، بیش از 79% تعامل ایجاد می کنند.

* با انتشار در بهترین زمان ممکن، به عصاره الگوریتم های اینستاگرامی برسید


یکی از راه های افزایش نتایج حاصله از مسابقات اینستاگرامی و دیگر پست هایتان، این است که آنها را در بهترین زمانی که می توانند بیشترین تعاملات را برانگیزنند،منتشر کنید.
مسابقات اینستاگرامی می توانند تعداد کامنت ها را تا 64 برابر و تعداد لایک ها را تا 3.5 برابر بیشتر کنند.
هیچ چیزی به اندازه مسابقه نمی تواند کامنت جذب کند!به طوري كه 91% پست هایی که بیش از 1000 کامنت دارند، مسابقه هستند.

*مکانیسم رایج مسابقات اینستاگرامی:

 


1-قبل از هرچیز لازم است که آن اکانت را فالو کنید.
2-محتوا را لایک کنید.
3-عمدتاً نیاز است تا افرادی را منشن mention و یا تگ @ کنید. (که غالباً هر منشنی خودش، منشن های بعدی را به دنبال دارد.)
در تمامی موارد بررسی شده، عمدتاً موارد مذکور یکسان بوده اند، اما هم چنین می توانید با استفاده از دستورالعمل های تبلیغاتی و معرفی اینستاگرام، خلاقیت خودتان را نیز چاشنی کنید.

انواع مسابقات اینستاگرامی شامل موارد زیر می شود:
-دابل کلیک (لایک) کنید تا ببرید!
-مسابقات تصویری (تصاویر خود را با هشتک برند، منتشر کنید.)
-مسابقات فروشگاهی (داخل فروشگاه یک عکس بگیرید و با هشتگ برند،منتشر کنید)
-مسابقات متوالی (12 روز پی در پی، هرروز یک جایزه برای قدر دانی و در آخرین روز با ارزش ترین جایزه، داده شود.)
-الگوریتم ها عاشق مسابقات هستند (مسابقات نظر الگوریتم ها را جذب می کند)
همانطوری که در داده های آماری ذیل مشاهده می کنید، مسابقات درگیری و تعامل بسیاری ایجاد می کنند و الگوریتم های اینستاگرامی به مسابقات بیشترین توجه رادارند و همواره آن را به کاربرانتان عرضه می کنند. هر چه تعداد افراد بیشتری این مسابقات را ببینند و در آن شرکت کنند، تعداد افراد بیشتری را نیز به مشارکت دعوت می کنند و این زنجیره نیز ادامه دار می شود

 

آیا به دنبال راهی برای جذاب‌تر کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود هستید؟ روند فعالیت کنونی شما در شبکه اجتماعی و برگزاری مسابقه اینستاگرامی شاید به نظرتان خوب و کارآمد باشد، اما با تکرار طولانی چند تکنیک مشخص، به مرور مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

برای جذب هرچه بیشتر مخاطب و آگاهی آن‌ها از کسب‌و‌کار شما، بهتر است هر چند وقت یکبار کمپین‌های دیجیتال در حوزه شبکه اجتماعی مانند مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید که درنهایت با اهدای جایزه به برندگان به پایان می‌رسند.

اهدای جوایز به چند شکل می‌تواند انجام شود:

 

 

 

آیا به دنبال راهی برای جذاب‌تر کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود هستید؟ روند فعالیت کنونی شما در شبکه اجتماعی و برگزاری مسابقه اینستاگرامی شاید به نظرتان خوب و کارآمد باشد، اما با تکرار طولانی چند تکنیک مشخص، به مرور مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

برای جذب هرچه بیشتر مخاطب و آگاهی آن‌ها از کسب‌و‌کار شما، بهتر است هر چند وقت یکبار کمپین‌های دیجیتال در حوزه شبکه اجتماعی مانند مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید که درنهایت با اهدای جایزه به برندگان به پایان می‌رسند.

اهدای جوایز به چند شکل می‌تواند انجام شود:

انتخاب یک مهارت خاص:

برای شرکت در مسابقه، مخاطبان نیاز به مهارت خاصی دارند. کسانی که در مسابقه شرکت می‌کنند باید همه تلاش خود را انجام دهند تا بتوانند امتیاز بالایی کسب کنند. درنهایت برندگان از طریق شمارش امتیاز، رای گیری و یا نظر هیئت داوران برگزیده می‌شوند.

انتخاب بر اساس شانس:

در این حالت برندگان به صورت کاملا رندوم و تنها بر اساس شانس خود انتخاب می‌شوند. برای مثال ممکن است شما تصمیم بگیرید به یکی از فالوورهای خود جایزه بدهید. این انتخاب نیازی به سعی و تلاش از جانب مخاطب ندارد و تنها شانس در آن دخیل است.

انتخاب لاتاری:

در این حالت، شخص باید چیزی از شما خریداری کند و به واسطه خرید خود در قرعه کشی شرکت داده خواهد شد.

از میان این روش‌ها، انتخاب یک مهارت خاص مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت. چرا که مسابقات در نهایت می‌توانند به ایجاد کمپین‌های محتوامحور توسط مخاطب User Generated Content یا UGC بیانجامند و باعث تعامل و مشارکت مخاطبان با برندتان شوند.

تشویق مخاطبان به اشتراک‌گذاری تجربیات و تصاویر خرید و استفاده از محصولات شما، بسیار حائز اهمیت است. اما این مساله زمانی به وفوع می‌پیوندد که یک مسابقه جذاب برگزار کنید. برای این کار نیاز به رعایت چند نکته دارید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. انتخاب جایزه در مسابقه اینستاگرامی

اولین قدم برای برگزاری مسابقه در هر نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ، انتخاب جوایز است. ممکن است این کار به نظرتان خیلی ساده باشد، ولی باید بدانید که این انتخاب، کل روند تاثیرگذاری مسابقه شما را تعیین می‌کند. هرچه جایزه شما ارزش بیشتری داشته باشد، به تبع آن افراد بیشتری در مسابقه شرکت خواهند کرد. البته منظور ما این نیست که گران ترین محصول کمپانی خود را به عنوان جایزه عرضه کنید، اما ارزش جایزه باید در حدی باشد که تلاش افراد برای شرکت در مسابقه را جبران کند.

باید دقت کنید که جایزه شما متناسب با مخاطبانتان باشد. برای مثال اگر شما کسب و کاری مربوط به نوجوانان دارید، نباید یک سفر رایگان به لاس وگاس را به عنوان جایزه در نظر بگیرید! درعوض اگر یکی از جذاب ترین و جدیدترین محصولات خود را به عنوان جایزه در نظر بگیرید، استقبال بیشتری از آن خواهد شد. از خودتان بپرسید که با این مسابقه اینستاگرامی می‌خواهید چه چیزی را بیشتر پروموت کنید: محصول، سرویس و یا ایونت؟ سپس جایزه خود را متناسب با این سوال انتخاب کنید.

 

  1. تنظیم قوانین

مسابقه باید دارای فوانین کاملا مشخصی باشد. به مردم توضیح بدهید که چگونه باید در مسابقه شرکت کنند و تا چه زمانی فرصت دارند. با توجه به ماهیت برندتان ممکن است بخواهید محدوده جغرافیایی یا سن شرکت کنندگان را محدود کنید. بنابراین باید اعلام کنید که برای مثال تنها ساکنین لندن که زیر ۲۱ سال سن دارند می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

نحوه داوری و انتخاب برندگان نیز باید از پیش برای شرکت کنندگان مشخص شود. برخی از این شرایط عبارتند از:

درعین حال باید در قوانین ذکر کنید که شما اجازه انتشار اسم و مشخصات برنده را خواهید داشت، همچنین تاریخ اعلام برندگان نیز باید از قبل مشخص شود تا بعد از این تاریخ دیگر کسی در مسابقه شرکت نکند.

  1. انتخاب هشتگ برای مسابقه اینستاگرامی

از هشتگ به عنوان یک ایزار اطلاع رسانی و دسته بندی و البته مدیریت گزارشگیری استفاده کنید. فرض کنید شما یک مسابقه اینستاگرامی ترتیب دادید که از شرکت کنندگان می‌خواهید عکسی با موضوع مشخص را در صفحه خود به اشتراک بگذارند.
اگر هشتگ مشخصی درکار نباشد، چگونه می‌توانید شرکت کنندگان را پیدا کرده و آن‌ها را در مسابقه شرکت دهید؟ علاوه بر این وقتی شخصی این هشتگ را در زیر عکسی مشاهده می‌کند، با کلیک بر روی هشتگ به راحتی می‌تواند از شرایط مسابقه اطلاع پیدا کند. همچنین نتیجه فعالیت همه شرکت کنندگان نیز به طور منظم در این هشتگ جمع‌آوری شده‌اند که این خود باعث جذب هر چه بیشتر سایر مخاطبان خواهد شد.

از خلاقیت خود در ساختن هشتگ استفاده کنید، ولی فراموش نکنید که اصل اول در وایرال شدن هشتگ مسابقه، سادگی آن است!

 

  1. تشویق مخاطب به لایک (like)، کامنت (Comment) و به اشتراک گذاری (Share)

اگر یک مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که به صفحه شما دایرکت بدهند، این یک کمپین UGC  نخواهد بود. شما در صورتی در این کار موفق می‌شوید که از مخاطبان بخواهید پست‌های مسابقه را لایک کنند یا برای آن‌ها کامنت بگذارند. مسابقاتی ترتیب بدهید که در آن برندگان از طریق تعداد لایک یا کامنت انتخاب می‌شوند. به این ترتیب آمار مشارکت بالایی را در صفحه خود مشاهده خواهید کرد.

مشتریان نیز پس از مشاهده تجربه خرید دیگران، بیشتر تشویق می‌شوند تا از شما خرید کنند. شاید آن‌ها هر روز سایت شما را چک نکنند، ولی درصد زیادی از آن‌ها دائما در شبکه‌های اجتماعی هستند. بنابراین مسابقات UGC که در این پلتفرم‌ها برگزار می‌کنید مستقیما روی فروش شما تاثیر خواهند داشت.

 

  1. تبلیغات دیجیتال و شبکه اجتماعی

شما اهداف مسابقه را تعیین کردید، شرایط شرکت در آن را در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشتید و زمان اعلام برندگان را نیز اعلام کردید…
خب حالا چه کار باید بکنید؟!

باید به شما بگوییم که وظیفه اصلی شما تازه آغاز شده‌است! حالا باید دائما آپدیت‌های جدید را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته و در بازه‌های زمانی منظم آن‌ها را از روند ادامه مسابقه مطلع کنید. علاوه بر این:

 

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

برای اینکه مسابقه به خصوص مسابقه اینستاگرامی را برای افرادی غیر از مخاطبان صفحه برند خودتان نمایش دهید، می‌توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید. از آن‌ها بخواهید شرایط شرکت در مسابقه، جوایز و آخرین مهلت شرکت را به روش خودشان به مخاطبان بگویند. این کار مزایای زیادی برای شما دارد، زیرا افراد راحت تر به یک شخص اعتماد می‌کنند تا یک برند.

برای اینفلونسر مارکتینگ می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

 

  1. انتخاب برندگان

وقتی کسی در مسابقه برنده می‌شود باید به شکل شایسته‌ای از او تقدیر کنید. اسم و مشخصات او را در صفحات اجتماعی ذکر کرده (با اجازه خود شخص) و از لحظه اهدای جایزه به او تصاویری تهیه کنید.

این کار چند مزیت مهم دارد:

برای دیدن یک نمونه داخلی در زمینه مسابقات UGC می‌توانید کمپین کیندر که توسط شرکت تبلیغاتی لاوان در حوزه دیجیتال مارکتینگ اجرا شد را مشاهده کنید.

شما می توانید یک یا چند نوع از مدل ها را در مسابقه اینستاگرامی استفاده کنید در ادامه چند مسابقه برندهای بزرگ را رو با هم بررسی می کنیم.

مسابقه صداش کن یلدای شگفت انگیز دیجی کالا

این مسابقه اینستاگرامی در پیج رسمی دیجی‌کالا برگزار شد و شرایط شرکت در مسابقه به این شکل بود:

ابتدا باید صفحه  دیجی‌کالا و دیجی‌استایل و دیجی‌کالامگ رو فالو کنید
عکس مسابقه را لایک کنید
پنج نفر از دوستان خود را منشن کنید.

در نهایت به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی از یک دستگاه  خودرو MVM X22 و یک دستگاه iPhone XS اهدا شد.

این نوع مسابقات اینستاگرامی به نوعی چند هدف دارند، هم به دنبال افزایش دنبال کننده هستند، هم به دنبال آشنا کردن افراد جدیدی با پیج و هم به دنبال تعامل بیشتر با کاربران، که البته ممکن است در این میان یکی از این اهداف بیش از دیگر اهداف مورد نظر برند باشد.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

مقالات مربوطه

پنجاه جمله معروف از بزرگان عکاسی

  «عکاسی داستانی است که من نمی توانم آن را در قالب کلمات بیان کنم.» – دستین اسپارکز (Destin...

تابلو فرش با تصاویر دلخواه

تابلو فرش با عکس دلخواه شما میتوانید عکس دلخواه خود را بر روی فرش ماشینی داشته باشید یکی از جذاب...